Visszatérés az irodába

Behaviour A HR – Magazin kérdezte Tiborcz László, operatív igazgatónkat Visszatérés az irodába témában.

„Mivel gyakorlatilag mi már nyár eleje óta visszatértünk az irodába, ezért nekünk a következő problémával kell megküzdenünk, hogy hogyan is tartsuk meg a kollégákat?

A visszatérés módját, folyamatát a kollégák véleményei alapján határoztuk meg, amelyet szabályzatba is foglaltunk és amelynek tájékoztatására nagy hangsúlyt fektettünk. A kialakítás során figyelembe vettük az esetleges negatív hatásokat, ilyenek lehetnek például:

  • személyes kapcsolatok hiányából adódó hatékonyság csökkenés
  • növekvő fluktuáció
  • egy új kolléga beillesztése / tudásátadás megszervezése
  • eltolódó munkaidő, munka-magánélet egyensúlyának felborulása

További tapasztalatunk, hogy ahol egyedi munkavégzés történik egy nagyobb blokkban pl. fejlesztés, dokumentum írása, ott hasznos lehet az otthoni munkavégzés, de ahol több ember együttes gondolkodása kell, hogy kiadja az eredményt, például: kreatív megoldások tervezése, közösen összerakatott tervek, funkciók – ott lassabban halad a távolról végzet munka. Ezek alapján alapszabályként a 3-4 iroda – 1-2 otthoni munkavégzést határoztuk meg, amelyből hétfőn és kedden kötelező az irodai jelenlét, így vannak olyan napok a héten amikor mindenki találkozhat egymással, és a csapatkohéziót is könnyebben fent tudjuk tartani. Természetesen az is segített a visszatérésben, hogy folyamatosan fejlesztjük irodánkat, amely mára megfelel a legmagasabb elvárásoknak is. Ezt egészítette ki a múltban megkezdett, jól előkészített csapatépítő programok szervezése, amely kialakította a jó légkört és összetartást a kollégák között, amit az irodai jelenlét tovább mélyített.

A visszatérést fokozatosan, a biztonságos munkavégzést szem előtt tartva hajtottuk végre, és a kollégáink visszajelzései alapján készítettük elő. Azonban, hogy ez az új munkamódszer mennyire eredményes majd a további visszamérések fogják igazolni. Azoknak a cégeknek, akik a visszatérés előtt állnak javaslom, hogy a megváltozott helyzetben alkalmazott szabályok kialakítása során mérlegeljék az esetleges kockázatokat, hatásokat megfelelő szempontrendszer szerint vizsgálják és hozzák meg a hosszútávú döntéseket.”

Köszönjük a lehetőséget!

forrás: Behaviour (https://behaviour.hu/a-honap-kerdese-szeptember/)

2021.10.10.

Sales kollégáink

További információt szeretne megtudni szolgáltatásainkról vagy termékeinkről? Sales kollégáink készséggel állnak rendelkezésére. Keresse őket az alábbi elérhetőség bármelyikén.

sales_image

Antal Norbert

Sales Manager

Lépj velünk kapcsolatba

EuroMACC Kft.

Telefon:

+36 1 88 99 100

E-mail:

sales@euromacc.hu

Cím:

1037 Budapest, Montevideo u. 3/B

    Elolvastam és elfogadom az Adatvédelmi nyilatkozatot.

    top